17 научно доказани ползи от рибеното масло

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” hundred_percent_height=”no” hundred_percent_height_scroll=”no” hundred_percent_height_center_content=”yes” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” status=”published” publish_date=”” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” video_preview_image=”” border_color=”” border_style=”solid” margin_top=”” margin_bottom=”” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” type=”legacy”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”” center_content=”no” link=”” target=”_self” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”left top” background_repeat=”no-repeat” hover_type=”none” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=”” last=”true” border_sizes_top=”0″ border_sizes_bottom=”0″ border_sizes_left=”0″ border_sizes_right=”0″ first=”true”][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” content_alignment_medium=”” content_alignment_small=”” content_alignment=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” sticky_display=”normal,sticky” class=”” id=”” margin_top=”” margin_right=”” margin_bottom=”” margin_left=”” font_size=”” fusion_font_family_text_font=”” fusion_font_variant_text_font=”” line_height=”” letter_spacing=”” text_color=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]

  1. Омега-3 мастните киселини, чийто най-пълноценен източник е рибеното масло намаляват тревожността и депресията. Честотата на следродилната депресия намалява, ако бременната е приемала допълнително омега-3 мастни киселини. Дневни дози от 2000 мг Омега-3 или по-високи са по-ефективни от по-ниските дневни дози.
  2. Омега-3 мастните киселини подобряват очното здраве. Една от омега- 3 мастните киселини – EPA – е основен структурен елемент на клетките на ретината и мозъка. Недостатъчният прием на омега-3 мастни киселини може да доведе до доведе до проблем със зрението.
  3. Омега-3 мастните киселини са ключови нутриенти за правилното развитие на мозъка на плода, бебето и детето. DHA е основен структурен елемент на мозъчните клетки. Приемът на достатъчно количество омега-3 по време на бременност носи следните ползи за децата:
    • по-добри комуникативни и социални умения
    • по-малко поведенчески проблеми
    • по-малък риск от забавено невро-психическо развитие
    • по-малък риск от дефицит на вниманието, хиперактивност и аутизъм
    • по-висока интелигентност
  4. Омега-3 мастните киселини подобряват състоянието при хора с психични страдания. Проучванията показват, че суплементацията с омега-3 мастни киселини намалява честотата на промени в настроението, рецидивите и агресивното поведение при хора с биполярно разстройство и шизофрения.
  5. Омега-3 мастните киселини намаляват симптомите на хиперактивност и дефицит на вниманието при децата. Децата с дефицит на внимание и хиперактивност имат по-ниски количества омега-3 в кръвта. Допълнителният прием на омега- 3 от децата с хиперактивност и/или дефицит на вниманието повишават вниманието им и намаляват хиперактивността, импулсивността и агресията им.
  6. Омега-3 мастните киселини подобряват съня. Проучванията установяват, че децата, които имат проблеми със съня, както и възрастните със сънна апнея имат ниски нива на омега-3 мастни киселини в организма си. Ниските нива на DHA са свързани и с ниски нива на мелатонин, който е необходим, за да можем да заспим. Суплементацията с омега-3 мастни киселини подобрява продължителността и качеството на съня.
  7. Омега-3 мастните киселини забавят свързаното с възрастта намаляване на умствените способности и намаляват риска от развитие на болестта на Алцхаймер.
  8. Омега-3 мастните киселини намаляват възпалението в организма. Хроничното възпалителние съпровожда много от заболяванията, характерни за съвременния човек – сърдечно-съдовите, автоимунните, невродегенеративните заболявания и рака. Приемът на големи дози омега-3 мастни киселини чувствително намалява възпалението в организма.
  9. Приемът на омега-3 мастните киселини подобрява сърдечно-съдовото здраве чрез:
  10. Омега-3 мастните киселини намаляват риска от развитие на бронхиална астма при децата и младежите.
  11. Омега-3 мастните киселини подобряват състоянието при метаболитен синдром. Омега-3 мастните киселини намаляват инсулиновата резистентност и възпалителният процес, които са едни от сериозни симптоми на метаболитния синдром.
  12. Омега-3 мастните киселини намалява омазняването на черния дроб (чернодробна стеатоза). Неалкохолното омазнаване на черния дроб е все по-чест проблем на съвременния човек. Допълнителният прием на омега-3 мастните киселини намаляват отложените мазнини и намаляват възпалението на черния дроб.
  13. Омега-3 мастните киселини предпазват от и се борят с автоимунните заболявания. Омега-3 мастните киселини са показали своята ефективност при заболявания като псориазис, ревматоиден артрит, болест на Бехтерев. Установено е също, че приемът на достатъчно количество омега-3 през първите години от живота намалява вероятността от развитие на диабет тип I, множествена склероза и други автоимунни заболявания в по-нататъшния живот на човека.
  14. Омега-3 мастните киселини предпазват от развитието на рак и от повторното му появяване след като е бил излекуван. Проучванията показват такъв ефект по отношение на рака на дебелото черво и рака на гърдата.
  15. Омега-3 мастните киселини подобряват здравето на костите и ставите. Проучванията показват, че допълнителният прием на омега-3 мастни киселини заздравява костите чрез увеличаване на съдържанието на калций в тях. Това намалява риска от остеопороза. Омега-3 мастните киселини намаляват болките в ставите и усилват силата на захвата на ръката.
  16. Омега-3 мастните киселини могат да намалят болката по време менструация. Проучванията показват, че при жените, които приемат допълнително омега-3 мастни киселини менструацията е по-малко болезнена. Едно проучване дори установява, че омега-3 мастните киселини са по-ефективни от ибупрофен за намаляване на менструалната болка.
  17. Омега-3 мастните киселини подобряват здравето и вида на кожата и косата. DHA е структурен елемент на клетъчните мембрани. Здравите клетъчни мембрани овлажняват, заздравяват кожата и намаляват бръчките. EPA регулира производството на мазнина от кожата и предпазва от прекаленото вроговяване на епидермиса й. EPA предпазва от акне и от увреждане на кожата при излагане на слънце.

P.S. Как да подберете качествено рибено масло и защо аз предпочитам Норвежко Рибено Масло вижте тук

Д-р Милена Коцева

Източници[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]