17 научно доказани ползи от рибеното масло

  1. Омега-3 мастните киселини, чийто най-пълноценен източник е рибеното масло намаляват тревожността и депресията. Честотата на следродилната депресия намалява, ако бременната е приемала допълнително омега-3 мастни киселини. Дневни дози от 2000 мг Омега-3 или по-високи са по-ефективни от по-ниските дневни дози.
  2. Омега-3 мастните киселини подобряват очното здраве. Една от омега- 3 мастните киселини – EPA – е основен структурен елемент на клетките на ретината и мозъка. Недостатъчният прием на омега-3 мастни киселини може да доведе до доведе до проблем със зрението.
  3. Омега-3 мастните киселини са ключови нутриенти за правилното развитие на мозъка на плода, бебето и детето. DHA е основен структурен елемент на мозъчните клетки. Приемът на достатъчно количество омега-3 по време на бременност носи следните ползи за децата:
    • по-добри комуникативни и социални умения
    • по-малко поведенчески проблеми
    • по-малък риск от забавено невро-психическо развитие
    • по-малък риск от дефицит на вниманието, хиперактивност и аутизъм
    • по-висока интелигентност
  4. Омега-3 мастните киселини подобряват състоянието при хора с психични страдания. Проучванията показват, че суплементацията с омега-3 мастни киселини намалява честотата на промени в настроението, рецидивите и агресивното поведение при хора с биполярно разстройство и шизофрения.
  5. Омега-3 мастните киселини намаляват симптомите на хиперактивност и дефицит на вниманието при децата. Децата с дефицит на внимание и хиперактивност имат по-ниски количества омега-3 в кръвта. Допълнителният прием на омега- 3 от децата с хиперактивност и/или дефицит на вниманието повишават вниманието им и намаляват хиперактивността, импулсивността и агресията им.
  6. Омега-3 мастните киселини подобряват съня. Проучванията установяват, че децата, които имат проблеми със съня, както и възрастните със сънна апнея имат ниски нива на омега-3 мастни киселини в организма си. Ниските нива на DHA са свързани и с ниски нива на мелатонин, който е необходим, за да можем да заспим. Суплементацията с омега-3 мастни киселини подобрява продължителността и качеството на съня.
  7. Омега-3 мастните киселини забавят свързаното с възрастта намаляване на умствените способности и намаляват риска от развитие на болестта на Алцхаймер.
  8. Омега-3 мастните киселини намаляват възпалението в организма. Хроничното възпалителние съпровожда много от заболяванията, характерни за съвременния човек – сърдечно-съдовите, автоимунните, невродегенеративните заболявания и рака. Приемът на големи дози омега-3 мастни киселини чувствително намалява възпалението в организма.
  9. Приемът на омега-3 мастните киселини подобрява сърдечно-съдовото здраве чрез:
    • намаляване на нивата на триглицериди в кръвта с 15-30%
    • намаляване на кръвното налягане само при хора с високо кръвно налягане
    • увеличаване на добрия холестерол
    • намаляване на прекалената съсирваемост на кръвта
    • намаляване на артериалните плаки, които стесняват артериите
    • намаляват възпалението, което е в основата на атеросклерозата
  10. Омега-3 мастните киселини намаляват риска от развитие на бронхиална астма при децата и младежите.
  11. Омега-3 мастните киселини подобряват състоянието при метаболитен синдром. Омега-3 мастните киселини намаляват инсулиновата резистентност и възпалителният процес, които са едни от сериозни симптоми на метаболитния синдром.
  12. Омега-3 мастните киселини намалява омазняването на черния дроб (чернодробна стеатоза). Неалкохолното омазнаване на черния дроб е все по-чест проблем на съвременния човек. Допълнителният прием на омега-3 мастните киселини намаляват отложените мазнини и намаляват възпалението на черния дроб.
  13. Омега-3 мастните киселини предпазват от и се борят с автоимунните заболявания. Омега-3 мастните киселини са показали своята ефективност при заболявания като псориазис, ревматоиден артрит, болест на Бехтерев. Установено е също, че приемът на достатъчно количество омега-3 през първите години от живота намалява вероятността от развитие на диабет тип I, множествена склероза и други автоимунни заболявания в по-нататъшния живот на човека.
  14. Омега-3 мастните киселини предпазват от развитието на рак и от повторното му появяване след като е бил излекуван. Проучванията показват такъв ефект по отношение на рака на дебелото черво и рака на гърдата.
  15. Омега-3 мастните киселини подобряват здравето на костите и ставите. Проучванията показват, че допълнителният прием на омега-3 мастни киселини заздравява костите чрез увеличаване на съдържанието на калций в тях. Това намалява риска от остеопороза. Омега-3 мастните киселини намаляват болките в ставите и усилват силата на захвата на ръката.
  16. Омега-3 мастните киселини могат да намалят болката по време менструация. Проучванията показват, че при жените, които приемат допълнително омега-3 мастни киселини менструацията е по-малко болезнена. Едно проучване дори установява, че омега-3 мастните киселини са по-ефективни от ибупрофен за намаляване на менструалната болка.
  17. Омега-3 мастните киселини подобряват здравето и вида на кожата. DHA е структурен елемент на клетъчните мембрани. Здравите клетъчни мембрани овлажняват, заздравяват кожата и намаляват бръчките. EPA регулира производството на мазнина от кожата и предпазва от прекаленото вроговяване на епидермиса й. EPA предпазва от акне и от увреждане на кожата при излагане на слънце.

P.S. Как да подберете качествено рибено масло и защо аз предпочитам Норвежко Рибено Масло вижте тук

Д-р Милена Коцева

Източници

Facebook коментари

By |2018-10-12T16:32:18+00:00октомври 12th, 2018|Обща|0 Коментара

Напишете коментар