Храносмилателни фибри с вкус на лайм: Глюкоманан

Храносмилателни фибри с вкус на лайм са продукт за цялостна грижа на стомашно-чревния тракт. В състава си Храносмилателните фибри имат 9 различни компонента. Благодарение на тяхното съвместно действие, продуктът едновременното подобрява функцията на стомаха, храносмилането, функцията на червата, намалява холестерола, увеличава полезните бактерии в червата, поддържа нормалната кръвна захар и осъществява антиоксидантна защита. Храносмилателните фибри помагат за намаляват телесното тегло, използвани в комбинация с нискокалорична диета.

Какво съдържат Храносмилателните фибри?

В състава на Храносмилателни фибри с вкус на лайм влизат:

  • Глюкоманан (вид водоразтворими фибри, получени от корените на растението конджак): намаляват теглото, поддържа нормалния холестерол, подобрява функцията на червата, поддържа нормалната кръвна захар, намалява вредните бактерии в червата;
  • Псилиум хуск: увеличава обема и съдържанието на вода в изпражненията, с което ги омекотява, увеличава постъпателните движения на червата и улеснява изхождането, намалява апетита и резорбцията на въглехидрати;
  • Gastro-Ad™: негенномодифицирана соя, ферментирана от лактобацили: намалява стомашната киселинност, болка и гадене;
  • Екстракт от листата на артишок: увеличава отделянето на жлъчка, допринася за поддържането на нормални нива на холестерол, има пребиотичен ефект и увеличава полезните бактерии в червата;
  • Растителен мултиензимен комплекс: подпомага храносмилането като прави по-лесно разграждането на въглехидратите (включително лактоза), мазнините, белтъците, целулозата;
  • Екстракт от алое вера: притежава антибактериална, антиоксидантна и имуностимулираща активност;
  • Магнезий: увеличава чувствителността към инсулин и стабилизира нивата на кръвна захар;
  • Витмин С: антиоксидант;

В няколко публикации ще разкажем по-подробно за произхода и действието на отделните съставки на продукта. Тук ще се спрем на съставката ГЛЮКОМАНАН.

Какво представлява глюкомананът?

Глюкомананът представлява водоразтворими фибри, получени от грудките на растението конджак (Аmorphophallus konjac). Конджак се отглежда основно в Южен и Югоизточен Китай и Виетнам. Глюкомананът не се среща естествено в храните. Той се консумира под формата на хранителни добавки. През 2009 и 2010 г. Европейската агенция по безопасност на храните разгледа подробно наличните научни данни и клинични проучвания за действията на глюкоманан върху здравето на човека и публикува официално научно становище по темата. Според Европейската агенция по безопасност на храните, глюкоманан със сигурност допринася за:

  • Намаляване на телесното тегло. Този ефект се дължи на факта, че в стомаха глюкомананът образува вискозна, подобна на гел маса, която предизвиква усещане за ситост и води до приемането на по-малко количество храна. Разбира се за отчетлив ефект, глюкомананът трябва да се комбинира с нискокалорична храна и да се приема в доза от 3 грама дневно, разделена в три приема преди хранене.
  • Поддържане на нормален холестерол. Осем добре направени клинични проучвания показват, че редовният прием на глюкоманан намалява нивата на холестерол в кръвта. Смята се, че този ефект се дължи на факта, че глюкомананът намалява резорбцията на холестерол в червата.

Ефекти на глюкомананът върху организма

Глюкомананът има и други благоприятни ефекти върху организма. Те са наблюдавани при много пациенти, но не са доказани с достатъчно на брой клинични проучвания. Европейската агенция по безопасност на храните смята, че са необходими такива проучвания, за да се потвърдят следните наблюдавани при пациентите ефекти от приема на глюкоманан:

  • Подобряване на функцията на червата и регулярността в изхожданията;
  • Намаляване на вредните бактерии в червата;
  • Поддържане на нормални нива на кръвната захар и намаляване на нивата й след нахранване;

В една мерителна лъжичка Храносмилателни фибри с вкус на лайм съдържа 1 грам глюкоманан, който в комбинация с останалите съставки на продукта осигурява цялостна грижа за стомашно-чревния тракт и подпомага метаболизма на човека.

Д-р Милена Коцева

Източници